Magyarország első számú FC Barcelona szurkolói oldala

Denis Suárez: „Messi egy páratlan képességű játékos, a világ legjobbja.”

Interjú a Barça 6-osával

2016. november 01. - fcblaurie

interju_1.png

Az angol The Guardian exkluzív interjút készített a nyáron visszatérő Denis Suárezzel. A fiatal középpályás beszélt többek között Messiről, a Barça stílusáról, a Manchesterben töltött éveinek nehézségeiről és Guardiola City-jéről is.

Messi vajon képes lenne-e ugyanígy játszani egy hideg, esős napon a Stoke otthonában?

Persze, hogy képes lenne rá. Megszerezné a labdát, kicselezne három védőt és kilőné a felső sarkot. Varázsolt már esőben, szélben, még déli napsütésben is. Akkor csinálja, amikor és ahol csak akarja. Messi egy páratlan képességű játékos. Akármelyik csapatba berakhatod, ő akkor is a világ legjobbja lesz, csakúgy mint a Barçában. És ráadásul angol csapatok ellen is szórja a gólokat.

A Barça stílusa

Minden csapat a Barça stílusát akarja leutánozni. Nos, próbálkozhatnak nyugodtan, de a Barça sem két év alatt jutott el erre a szintre. Sok-sok év munkája van ebben, fel kellett építeni ezt az identitást és hűnek kellett maradni ehhez a filozófiához. A gyerekek az akadémián is pontosan ugyanezt a futballt játsszák.

Guardiola Manchester City-je

Pep nagyon sok lehetőséget ad a fiataloknak, de amikor én voltam Manchesterben, akkor még máshogy működtek a dolgok. Az első csapatba szinte csak a fizikailag nagyon erős játékosok kerültek fel, minden csak a fizikumon múlt.

A Manchester City nagyon szépen játszik, Pep ugyanis gyökeresen megváltoztatta a klub filozófiáját. Természetesen már előtte is támadó focit játszottak, de most már sokkal fontosabb számukra a labda birtoklása, azon van a legnagyobb hangsúly.

Denis Manchesterben töltött évei

A manchester city-s éveimben a csapat sokkal 'angolosabb' csapat volt, mint most. Mára már tele van külföldi játékosokkal.

Miután leigazolt a City, Roberto Mancini azonnal elvitt az amerikai edzőtáborba, ahol az edző nagyon meg volt velem elégedve. Azt mondta: 'Ebben az évben debütálni fogsz a Premier League-ben, nagyon hasznos tagja lehetsz a csapatnak.' De amikor az előszezon véget ért, visszaküldtek az U21-es csapathoz, ahol alig játszottam, mivel az ottani edző egyáltalán nem ismert.

Egy kétméteres srácot játszatott a helyemen, csak azért mert ő erősebb volt. Egy idő után meguntam ezt, és bementem a vezetőkhöz, hogy ha ez így marad, akkor eligazolok innen. Amikor idekerültem, el kellett hagynom az otthonomat, mindent hátrahagytam, és egyáltalán nem ezt ígérték nekem a klubnál.

Azt hittem, rosszul fognak reagálni, és azt gondolják majd, hogy mit képzel magáról ez a gyerek, de érdekes módon hallgattak rám. Elkezdtem edzeni a nagycsapattal, de habár még mindig az ifiknél játszottam, élveztem azt a szezont. Ezután sikerült debütálnom is Mancini keze alatt egy Ligakupa-meccsen és néha még a bajnoki meccskeretbe is befértem.

A második szezonom elején azt gondoltam, hogy most már sokkal több lehetőséget fogok kapni, de sok időre lesérültem, így nem alakultak túl jól a dolgok. Aztán kinevezték Pellegrinit a csapat élére, ő pedig az eladásom mellett döntött.

süti beállítások módosítása